Svaki projekt počinje neposrednim kontaktom s pošiljateljem i primateljem umjetničkog djela.
Naša uloga je da na profesionalan način prikupimo informacije vezane za djela koja se prevoze i na taj način osiguramo kvalitetno provođenje projekata. Onog trenutka kada imamo sve potrebne informacije projekt može početi. Mi direktno komuniciramo sa svim sudionicima i na taj način rasterećujemo naše klijente koji mogu bezbrižno taj dio posla prepustiti nama. Nastojat ćemo uskladiti želje klijenta i objektivne okolnosti koje utječu na organizaciju prijevoza.
Osiguranje umjetnine je bitan segment našeg poslovanja jer na taj način ne zaštićujemo samo umjetninu već i cijelo poslovanje.
Osiguranje prvodimo s nekoliko domaćih osiguravajućih kuća, a po potrebi i sa stranim partnerima. Možemo ponuditi transportno osiguranje, osiguranje za vrijeme trajanja izložbe te kobinaciju ta dva osiguranja popularno znana“from nail to nail“ koje u potpunosti pokiriva sve rizične aspekte transporta i izložbe.
Pakiranje tkz. Meko pakiranje koristimo kada klijent inzistira na relativo niskoj cijeni pakiranja, za umjetnine koje nisu osjetljive na klimatske promjene, a ne na štetu pravilne zaštite.
Za zaštitu stakla na slikama i grafikama koristimo posebnu ljepljivu traku koja se kod raspakiravanja skida bez ikakvih tragova, zatim foliju sa zračnim mjehurićima (buble folija) koja štiti od lakših mehaničkih oštećenja te na kraće vrijeme štiti od klimatskih promjena, te se predmet u potpunosti umotava u navedenu foliju. Kao treći sloj zaštite pakiramo predmet u karton koji se oblikuje prema njegovim dimenzijama te štiti od jačih mehaničkih oštećenja. Kod trodimenzionalnih predmeta i manjih skulptura kao prvi sloj zaštite koristimo bezkiselinski materijal(tyvek, retex…), svilenkasti papir te se nakon toga adekvatna kartonska kutija ispunjava mekanim papirom i spužvom koji smanjuje mogućnost mehaničkog oštećenja. Transportni okviri izrađeni uglavnom od šperploče i drveta namjenjeni su za slike većih formata bez okvira (moderna, suvremena umjetnost) ,a barokne okvire koji ne zahtijevaju posebne mikroklimatske uvjete možemo transportirati na ovaj način bez slike. Značajke ovakvog pakiranja su mala težina,jednostavnija manipulacija kod utovara i istovara i sl.
Izradu sanduka za prijenos umjetnina smatramo umjetnošću za sebe, jer izrada takvih sanduka ne zahtijeva samo znanje gradnje nego i preciznost i strpljenje.
Izrađujemo sanduke svih dimenzija i namjena. Sanduci su najbolje rješenje za zaštitu umjetnina od mehaničkih oštećenja koja mogu nastati uslijed promjene temperature i vlage u transportu. Izrađujemo ih od šperploče različitih debljina ovisno o potrebnoj dimenziji sanduka tj. je li sanduk namjenjen za slike ili skulpture. Ispuna sanduka je višeslojna: unutrašnjost se oblaže vodonepropusnom folijom koja se ne buši već se ljepi, a na nju dolazi poliuretanska pjena različitih debljina,ovisno o zahtjevima koja štiti od mehaničkih udaraca, a ujedno služi kao toplinska izolacija. Možemo ponuditi standardne muzejske sanduke pa sve do klima sanduka i vatro otpornih sanduka.
Nakon što smo prikupili sve potrebne informacije slijedi izhođenje potrebnih dozvola za izvoz umjetnina.
Svaka umjetnina koja se izvozi (bilo privremeno ili trajno) mora imati dozvolu za izvoz iz Hrvatske koje izdaje nadležno tijelo. Iznimno dobro surađujemo s konzervatorskim odjelima, gradskim zavodima te Ministarstvom kulture koji su zaduženi za izdavanje takvih dozvola. Također nam se možete obratiti ako Vaša umjetnina zahtjeva posebnu dozvolu vezanu za materijal od kojeg je napravljena.
Postoje dvije vrste uvoza tj. izvoza- privremeni i trajni. Imamo bogato iskustvo u obavljanju oba postupka.
U dogovoru s našim partnerima nudimo usluge carinske garancije u slučaju kada je to potrebno. Usko surađujemo s Hrvatskom gospodarskom komorom koja izdaje ATA karnet- putovnicu za robu koja izlazi iz Republike Hrvatske i zamjenjuje privremeni izvoz te uvelike olakšava i ubrzava prelaženje državnih granica.
Više od deset godina uspješno nudimo najkvalitetniji i najsigurniji način prijevoza umjetnina u zemlji, ali i inozemstvu.
Naš uspjeh temelji se na detaljnoj pripremi i razradi svakog pojedinačnog projekta prijevoza umjetnina koje dogovaramo u suradnji s vrhunskim stručnjacima i kustosima. Prijevoz umjetnina obavljamo vozilima opremljenima specijalnom mikroklimatskom komorom koja sprečava kondenzaciju te održava idealnu temperaturu koja se ne mijenja ni kada je vozilo u mirovanju.
Savršenom prijevozu umjetnina pridonose i zračni ovjesi te mekana oplata unutrašnjosti vozila koja smanjuje mogućnost mehaničkog oštećenja sanduka. Osim savršenih uvjeta prijevoza umjetnina u svakom trenutku znamo točnu lokaciju na kojoj se naša vozila nalaze, a ukoliko je potrebno možemo osigurati i sigurnosno noćenje ili sigurnosnu pratnju na različitim destinacijama diljem Europe i svijeta. Opseg naše odgovornosti nije samo prijevoz umjetnina već se kreće od raspremanja u instituciji koja djela posuđuje pa sve do postavljanja eksponata na izložbeno mjesto i obrnuto.
Prijevoz umjetnina do sada su nam povjerile najvažnije hrvatske i inozemne kulturne institucije poput Arheološkog muzeja u Zagrebu i Splitu, Umjetničkog paviljona u Zagrebu, Moderna galerija, Tehnički muzej, Muzej suvremene umjetnosti,Muzej za umjetnost i obrt i druge velike kulturne institucije.
Ako klijet želi i ima mogućnosti može poslati dio svog osoblja ili sl kao pratitelja umjetnine u transportu.
Pomnim planiranjem puta pratitelja omogućujemo mu nesmetan rad s umjetninom prilikom nadgledanja pakiranja i raspakiranja umjetnina te instalacije i deinstalacije izložbi. Omogućujemo mu smještaj u provjerenim i pozitivno ocijenjenim hotelima diljem Europe i šire. Pratitelj na svako putovanje odlazi s već definiranim rasporedom putovanja i dobiva itinerar sa svim potrebnim adresama, kontaktime te vremenima dogovora.
Naše kvalitetno obučeno osoblje obavlja sve vrste instalacija ili deinstalacija izložbi.
Pažljivo rukovanje umjetninom temelj je svakog dobro obavljenog posla. Bez obzira na vrstu, materijal, starost, građu i osjetljivost umjetnine svakoj umjetnini pristupamo na posebno pažljiv način. Usko surađujemo sa svima koji su na ikoji način vezani uz projekt, kao npr arhitekti, dizajneri, kustosi, muzejski tehničari i sl. Sigurnost nam je jednako važna kao i brzo obavljanje posla.
Posjedujemo skladište koje je opremljeno za pohranu umjetnina i prateće opreme, zadovoljava elementarne sigurnosnih i mikroklimatskih uvjeta.
Omogućen mu je pristup 24 sata, 7 dana u tjednu.
Nudimo usluge carinjenja robe privremenog ili trajnog uvoza i izvoza u Hrvatskoj ili bilo gdje u svijetu.
Kunsttrans Zagreb doo stručno savjetuje i sudjeluje u pregovorima radi zaključenja ugovora o međunarodnom otpremništvu. Taj postupak počinje ishodovanjem potrebnih dozvola za izvoz umjetnina iz Republike Hrvatske ili neke druge zemlje. Za dobivanje dozvola potrebno je imati sklopljen ugovor između posuđivača i organizatora/kupca, policu osiguranja te prateću dokumentaciju koji dogovaramo ovisno o nadležnom tijelu. Nudimo usluge carinjenja robe privremenog ili trajnog uvoza i izvoza u Hrvatskoj ili bilo gdje u svijetu. Kao zamjenu privremenog izvoza omogućujemo klijentima uslugu izdavanja ATA karneta, putovnice za robu.
Također nudimo usluge tranzita u zemljama regije. Organiziramo prijevoz umjetnina kopnenim, zračnim i vodenim putem. Tijekom transporta nudimo nadgledanje utovara, istovara, također i nadgledanje prilikom pretovara npr. kod avionskog prijevoza.